Kestane Gal Arısı ile Savaşta Samuray Arıları Doğaya Salındı
Artvin Orman Bölge Müdürlüğü, kestane ağaçlarını tehdit eden Kestane Gal Arısı ile mücadele amacıyla ürettiği 5 bin Samuray Arısını, zarar yoğunluğu yüksek olan bölgelere bıraktı. Yapılan çalışmaların başarıyla sonuçlandığı ve biyolojik mücadelenin olumlu etkiler yarattığı belirtildi. 2026 yılı programı çerçevesinde, Orman Zararlılarıyla Mücadele Laboratuvarları’nda yürütülen çalışmalarda, daha önce Torymus Sinensis (Samuray Arısı) salımı yapılan alanlardan toplanan gal örneklerinden 5 bin adet yırtıcı birey elde edildi. Yıllık 3 bin adet olarak belirlenen üretim hedefinin aşılması, önemli bir başarı olarak kaydedildi. Üretilen Samuray Arıları, Kestane Gal Arısının yoğun şekilde zarar verdiği sahalara salındı. Salım süreçlerine, Artvin Orman Bölge Müdür Yardımcısı Tekin Işık,…