Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Apple’ın özel planları var: Siri’den uygun fiyatlı MacBook’a kadar bu haftaki gelişmeler

Apple’ın cihazları ve yazılımları tarafında geliştirmeler yaptığı biliniyor. Yeni ortaya çıkan bilgiler, Siri’nin yapay zeka özelliklerinden akıllı yüzüğüne kadar farklı ayrıntıları içeriyor.

Türkiye’nin okçuları Düzce’de bir araya geldi

Türkiye Okçuluk Federasyonu ve Düzce Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından organize edilen Okçuluk Türkiye Şampiyonası, yapılan törenlerle başladı.

Büyük umutlarla çıkan telefon Japonya’da yasaklandı

Akıllı telefon pazarında rekabet sadece teknolojiyle sınırlı değil; patent savaşları da bu mücadelenin en sert cephelerinden biri. Bu kez cephe Japonya, taraflarsa teknoloji devi Google ile Güney Koreli üretici Pantech. İki şirket arasında süregelen patent anlaşmazlığı, Google’ın Pixel 7 serisini Japonya’da satıştan çekmesine yol açtı.

Google YZ görüntü oluşturan Imagen 4’ü ücretsiz kullanıma açtı

Google, yapay zekâ destekli görsel üretim teknolojisinde önemli bir adım attı. Şirket, metinden görsele çalışan yeni nesil modeli Imagen 4’ü tanıttı. Şu an yalnızca AI Studio platformu üzerinden erişilebilen model, sınırlı bir süreliğine ücretsiz olarak kullanıma sunuldu.

Tesla’nın yeni hayata geçen “robotaksileri”, ilk haftadan federal güvenlik tarafından “trafik kurallarını ihlal” gerekçesi ile uyarıldı

Tesla’nın yeni hayata geçen “robotaksileri”, ilk haftadan federal güvenlik tarafından “trafik kurallarını ihlal” gerekçesi ile uyarıldı

SpaceX’in Starship roketi test sırasında patladı: Patlama anı kameralara yansıdı

Elon Musk, onuncu test uçuşu için hazırlanan ve havaya uçan roket ile ilgili ilk bulguları paylaştı.