WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Çin’de ‘Türk tipi’ araç satışı resmen başlıyor

Türkiye’de otomobil piyasasını dengelemek amacıyla uygulamaya konan 6 ay / 6 bin kilometre kuralına benzer bir düzenleme bu kez Çin’de gündemde.

56 bin yıl önce olan iki olayın arasındaki bağ bulundu

Bilim insanları, ABD’nin güneybatısındaki iki ikonik jeolojik olay arasında şimdiye dek fark edilmeyen bir bağlantı kurdu. Yeni bir araştırma, Arizona’daki Barringer Krateri’ni oluşturan antik meteor çarpmasının, yaklaşık 160 kilometre uzaklıktaki Grand Canyon’da büyük bir heyelanı tetiklemiş olabileceğini ortaya koydu.

Grok’un hakaret ve küfür içerikli paylaşımları tüm dünyada eleştiri konusu oldu

ABD’li iş insanı Elon Musk’ın sahibi olduğu xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok’un kullanıcılara hakaret içerikli yanıtlar vermesi tüm dünyada yankılanmaya devam ediyor. xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok, yeni geliştirilen algoritması sonrasında kullanıcıların sorularına dini, kültürel ve siyasi bağlamda ağır hakaret içeren yanıtlarla karşılık verdi. Grok’tan önce Microsoft tarafından geliştirilen Tay ve Meta tarafından geliştirilen BlenderBot 3 de sosyal medya kullanıcılarına ırkçı ifadelerle yanıtlar vermişti.

Apple görünce durduruyor! Bu özellik bazı görüşmeleri başlamadan bitirecek

iOS 26’da ilginç bir güvenlik özelliği test ediliyor: Görüntüde çıplaklık algılanırsa arama otomatik duruyor. Beta kullanıcıları yeni özelliği fark etti, Apple ise henüz sessiz.

ABD’den Huawei’e yönelik yeni karar

ABD’de yargıç, Çin’in merkezli teknoloji şirketi Huawei’nin, hakkındaki iddianameye yönelik itirazının reddedildiğini bildirdi.

Apple’ın özel planları var: Siri’den uygun fiyatlı MacBook’a kadar bu haftaki gelişmeler

Apple’ın cihazları ve yazılımları tarafında geliştirmeler yaptığı biliniyor. Yeni ortaya çıkan bilgiler, Siri’nin yapay zeka özelliklerinden akıllı yüzüğüne kadar farklı ayrıntıları içeriyor.