İkinci el araç satışında model bazında değer kaybettiren renkler!

İkinci El Araçların Rengi Satış Fiyatını Etkiliyor!

ABD merkezli iSeeCars uzmanları tarafından gerçekleştirilen son araştırma, ikinci el araç pazarında kârlı satışın sadece teknik özelliklerle değil, aynı zamanda aracın rengiyle de doğrudan ilişkili olduğunu ortaya koydu.

Yapılan çalışmaya göre, araştırmacılar tüm araçların üç yıl sonra ortalama olarak yüzde 31 değer kaybettiğini belirledi. Binek otomobillerde bu oran yüzde 29,9, crossover’larda yüzde 32,7, pikaplarda ise yüzde 27,1 olarak saptandı.

Renklere göre segment bazında en yüksek değer kaybı yaşanan araçlar ise şu şekilde sıralandı:

  • Binek Otomobiller: Altın (% 37,9), Yeşil (% 33,8) ve Kahverengi (% 31,9)
  • Crossover’lar: Siyah (% 33,6), Kahverengi (% 33,4) ve Beyaz (% 33,2)
  • Pikaplar: Kırmızı (% 28,8), Bej (% 28,7) ve Beyaz (% 28,3)

Yapılan araştırma, düşük maliyetli olan “likit” modellerin bile uzun vadede araç rengi seçimine göre beklenenden daha fazla değer kaybedebileceğini gösteriyor. Bu nedenle, ikinci el piyasasında karlı bir satış yapmayı hedefleyen alıcıların ve satıcıların, en yüksek değer kaybına sahip olan bu renk gruplarından kaçınmalarının daha mantıklı olabileceği belirtiliyor.

Related Posts

Yapay zeka devinden, Chrome’u satın almak için kafa karıştıran teklif

ABD’deki antitröst davası sonrası Google’ın Chrome’u satma zorunluluğu bir kez daha gündemde. Yapay zeka devlerinden Perplexity de, 34,5 milyar dolarlık bir teklif sunarak bu fırsattan faydalanmak istiyor. Fakat süreç pek de kolay görünmüyor.

Kanlı Ay tutulması geliyor: Türkiye’den nasıl görünecek?

7 Eylül’deki tam Ay tutulmasını Türkiye’den de izlemek mümkün olacak.

Google kendini savundu: “Yapay zeka özelliklerimiz, siteleri etkilemiyor”

Genellikle yapay zeka araçlarının arama trafiğine ve dolayısıyla sitelere büyük zarar verdiği yönünde. Ama Google bu iddiaları reddediyor. Peki ama kim haklı?

Yapay zeka ile modanın yeni çağı

Moda dünyası, yapay zeka (AI) ile tarihinin en büyük dönüşümlerinden birini yaşıyor. Tasarım süreçlerinden tedarik zincirine, müşteri deneyiminden sürdürülebilirlik hedeflerine kadar her alanda yapay zeka, sektörü yeniden şekillendirdi. Bilimsel …

Instagram herkesin adresini açık açık gösteriyor: 4 adımda hemen kapatın

Instagram’a gelen son güncelleme, kullanıcıların haberi bile olmadan konumlarını harita üzerinden herkesle paylaşır hâle getirdi. Göstermelik bir “sosyalleşme” aracı gibi sunulan bu özellik, aslında kötü niyetli insanlar için adeta bir navigasyon sistemi. Bu özelliği basit bir şekilde kapatma yolu olsa da birçok kullanıcı bu durumdan habersiz.

Otomotiv devinde ölümcül hata: 121 bin aracını geri apar topar çağırdı

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), otomotiv üreticisi Stellantis’in 120 binden fazla aracı geri çağırma kararı aldığını açıkladı.