İşçiler, sendikasız otomobil üreticisinin, mekanik sendikası IF Metall’in “İsveç modelinin omurgası” olarak tanımladığı standart bir uygulama olan toplu iş sözleşmesi imzalamasını talep etmek için grev yapıyor. Ancak İsveç Ulaştırma Ajansı, bölge mahkemesinden Tesla’nın plaka toplama talebine yedi gün içinde rıza göstermesini emreden geçici bir karar aldığını, aksi takdirde ağır para cezalarıyla karşı karşıya kalacağını söyledi.
Associated Press pazartesi günü, 2022’de İsveçli müşterilere 9.000’den fazla EV teslim eden Tesla’nın İsveç Ulaştırma Ajansı’nın (Transportstyrelsen) eylemlerini ABD şirketine yönelik “benzersiz bir saldırı” olarak tanımladığını bildirdi. Tesla’nın davasında, bölge mahkemesinin İsveç Ulaştırma Ajansı’na 95.803 ABD Doları para cezası vermesi ve Tesla’nın “plakaları almasına” izin verilmesi yönünde çağrıda bulunulduğu bildiriliyor. Devlete ait posta hizmeti PostNord’daki işçiler greve katıldıktan sonra Tesla’ya plaka tedarik etmeyi bıraktığı için kayıtlar ertelendi.
Tesla şimdi de plaka teslimatlarını engelleyen ülkelere dava açıyor!
Davada, İsveç Ulaştırma Ajansı’nın otomobil üreticisinin plakaları kendisinin alması ya da bunu başaramazsa farklı bir kanal aracılığıyla göndermesi yönündeki talebini reddettiği iddia ediliyor. Reuters, Tesla’nın iki dava açtığını bildirdi: biri İsveç Ulaştırma Ajansı’na, diğeri PostNord’a karşı.
Tam olarak sendika dostu bir şirket olmayan Tesla, çalışanlarının zaten sendikanın önerdiğinden eşit veya daha iyi şartlara sahip olduğunu iddia ederek toplu sözleşme imzalamaya karşı bir politikaya sahip. Sendika ihtiyacını ortadan kaldıracak kadar çalışanlarına yeterince iyi baktığı iddiası, Tesla CEO’su Elon Musk’un 2017 yılında şirketin Fremont, CA fabrikasında kötü çalışma koşulları ve düşük maaş iddialarıyla suçlandığında öne sürdüğü iddiayı hatırlatıyor.