Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Yapay zeka devinden, Chrome’u satın almak için kafa karıştıran teklif

ABD’deki antitröst davası sonrası Google’ın Chrome’u satma zorunluluğu bir kez daha gündemde. Yapay zeka devlerinden Perplexity de, 34,5 milyar dolarlık bir teklif sunarak bu fırsattan faydalanmak istiyor. Fakat süreç pek de kolay görünmüyor.

Kanlı Ay tutulması geliyor: Türkiye’den nasıl görünecek?

7 Eylül’deki tam Ay tutulmasını Türkiye’den de izlemek mümkün olacak.

Google kendini savundu: “Yapay zeka özelliklerimiz, siteleri etkilemiyor”

Genellikle yapay zeka araçlarının arama trafiğine ve dolayısıyla sitelere büyük zarar verdiği yönünde. Ama Google bu iddiaları reddediyor. Peki ama kim haklı?

Yapay zeka ile modanın yeni çağı

Moda dünyası, yapay zeka (AI) ile tarihinin en büyük dönüşümlerinden birini yaşıyor. Tasarım süreçlerinden tedarik zincirine, müşteri deneyiminden sürdürülebilirlik hedeflerine kadar her alanda yapay zeka, sektörü yeniden şekillendirdi. Bilimsel …

Instagram herkesin adresini açık açık gösteriyor: 4 adımda hemen kapatın

Instagram’a gelen son güncelleme, kullanıcıların haberi bile olmadan konumlarını harita üzerinden herkesle paylaşır hâle getirdi. Göstermelik bir “sosyalleşme” aracı gibi sunulan bu özellik, aslında kötü niyetli insanlar için adeta bir navigasyon sistemi. Bu özelliği basit bir şekilde kapatma yolu olsa da birçok kullanıcı bu durumdan habersiz.

Otomotiv devinde ölümcül hata: 121 bin aracını geri apar topar çağırdı

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), otomotiv üreticisi Stellantis’in 120 binden fazla aracı geri çağırma kararı aldığını açıkladı.